Tulevana viikonloppuna Seinäjoella 28.-29.7.2017 viidennen kerran järjestettävässä Solar Sound -festivaalissa nähdään erittäin tasokas esiintyjäkattaus. Festivaalin pääesiintyjinä nähdään maailman suosituimpiin elektronisen musiikin artisteihin lukeutuva norjalainen tuottaja-DJ Alan Walker, romanialainen dance pop-artisti INNA sekä yhdysvaltalainen, LMFAO yhtyeestä tunnettu REDFOO.

Alan Walker on kohonnut nopeasti yhdeksi maailman suosituimmista artisteista elektronisen musiikin saralla. Miehen tuotoksia ovat mm. vuoden 2016 Suomen kuunnelluin kappale “Faded” sekä loppuvuodesta 2016 julkaistu, niin ikään suureen suosioon kohonnut “Sing Me To Sleep”. Tuottajan valtaisasta menestyksestä kertoo Faded-kappaleen maailmanlaajuinen suosio yhden vuoden aikana: 1,2 miljardia Youtube-katselukertaa ja yli puoli miljardia Spotify-kuuntelukertaa.

Walkerin muita tunnettuja singlejä ovat mm. “Sing Me To Sleep”, “Alone” sekä australialaisen laulaja Sia:n kanssa tehty kappale “Move Your Body”.

Kuvankaunis dance / pop-artisti Inna nähtiin Solar Soundissa myös vuonna 2014 keräten festivaalialueen ääriään myöten täyteen. Naisen kansainväliset meriitit ovat suorastaan mykistävät: yli miljardi Youtube-videoiden katselukertaa, 12 miljoona Facebook-seuraajaa ja satoja miljoonia Spotify kuuntelukertoja. 30- vuotiaan kaunottaren tunnetuimpia hittejä ovat mm. “Cola Song”, “Hot”, “More Than Friends”, “Club Rocker” sekä “Amazing”. Inna tunnetaan myös yhteisistä kappaleista monien muiden maailmantähtien kanssa, näihin lukeutuvat mm. Pitbull, Flo Rida & Daddy Yankee. Innalta tullaan myöhemmin kevään 2017 aikana kuulemaan uutta tuotantoa.

Redfoo, joka tunnetaan mm. LMFAO yhtyeen toisena jäsenenä on kohonnut nopeasti yhdeksi maailman suosituimmista artisteista elektronisen musiikin saralla. Yhdysvaltalaisen tähden tuotoksia ovat mm. superhitit “Im Sexy And I know It”, Sorry For Party Rocking” sekä “New Thang”. Energistä bilemusiikkia tuottava Redfoo on tunnettu myös hauskoista musiikkivideoistaan. ”Party Rock Anthem” -video on kerännyt youtubessa jo yli 1,3 miljardia katsojaa lukeutuen Youtube- videopalvelun kaikkien aikojen TOP 30 katsotuimman videon joukkoon.

”Ennakkolippujen menekki on ollut historiallisen suurta ja festivaalin
lauantai myydään mahdollisesti ennakkoon loppuun. Kävijätavoite 19 000
oheistapahtumineen näyttäisikin rikkoutuvan selvästi”
– Tommi Mäki, promoottori